راهنمای سفر

راهنمای سفر

راهنمای سفر

راهنمای سفر

  • ۰
  • ۰

ویزای فوری سوئیس

کشور سوئیس یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن است و متقاضیان برای ورود به این کشور باید ویزای شینگن را دریافت کنند این کشور یکی از قطب های توریستی اروپا به حساب می آید و سالیانه افراد زیادی برای سفر به این کشور تقاضای اخذ ویزای فوری سوئیس را به سفارت خانه ی این کشور ارائه می دهند.

انواع ویزای شینگن سوئیس

برای سفر به کشور سوئیس باید اقدام به اخذ ویزای شینگن سوئیس کنید در واقع مجموعه ای از چند کشور که سوئیس هم یکی از آن هاست یک سری قوانین در مورد تردد در مرزها و فعالیت مسافرتی خود وضع کرده اند و پیمان شینگن را بین خود امضا کرده اند و طبق این پیمان تمام شهروندانی که خارج از محدوده ی کشورهای شینگن هستند برای ورود و اقامت در سوئیس باید اقدام به دریافت ویزای شینگن سوئیس کنند و با داشتن این ویزا می توانند به سایر مناطق عضو این پیمان سفر کنند به طور کلی ویزای شینگن سوئیس به سه دسته تقسیم می شود که در ادامه ی مقاله به توضیح درباره ی هر یک می پردازیم.

1.      ویزای ملی

2.     ویزای اعتباری منطقه محدود

3.     ویزای اتحادیه شینگن

انواع ویزای شینگن سوئیس

ویزای شینگن سوئیس (USV)

با داشتن ویزای اتحادیه ی شینگن (Uniform Schengen Visas)می توانید به کشور سوئیس یا دیگر کشورهای عضو اتحادیه سفر کنید مدت اعتبار این ویرا 90 روز می باشد و می توانید هر 6 ماه یک بار آن را تمدید کنید.

ویزای اتحادیه شینگن سوئیس به سه دسته ی زیر تقسیم می شود:

1.      ویزای نوع A سوئیس

2.     ویزای نوع B سوئیس

3.     ویزای نوع C سوئیس

ویزای سوئیس از نوع A

با داشتن ویزای A سوئیس شما اجازه ی خروج از فرودگاه را نخواهید داشت و تنها می توانید در یکی از فرودگاه های عضو پیمان شینگن توقف کرده و با تعویض خط هواپیمایی به دیگر کشورهای عضو محدوده ی شینگن سفر کنید.

ویزای سوئیس از نوع B

این ویزا ویزای ترانزیت محسوب می شود و تفاوت آن با ویزای A در این است که گردشگران می توانند در بازه ی زمانی حداکثر 5 روز از سوئیس و دیگر کشورهای عضو شینگن خارج شوند و به کشورهای خارج از این محدوده سفر کنند.

ویزای سوئیس از نوع C

این ویزا به عبارتی یک مجوز کوتاه مدت برای ورود و اقامت در سوئیس و سایر کشورهای عضو پیمان شینگن می باشد که به سه دسته تقسیم می شود:

1.   ویزای یک بار ورود سوئیس (Single-entry)

2.   ویزای دو بار ورود سوئیس (Double-entry)

3.     ویزای چند بار ورود سوئیس (Multiple-entry)

ویزای یک بار ورود سوئیس

با داشتن این ویزا تنها می توانید یک بار به کشورهای عضو شینگن سفر کنید و در صورت ترک کشور مذکور ویزای سوئیس شما باطل خواهد شد و تمدید نمی شود.

ویزای دو بار ورود سوئیس

این ویزا مانند ویزای سینگل است و مسافران می توانند در مدت زمان مشخص دوبار به کشور عضو اتحادیه شینگن سفر کند.

شرایط اخذ ویزای سوئیس از نوع Double-entry مانند ویزای بک بار ورود است اما این امکان را به گردشگران می دهد که در یک بازه زمانی مشخص، دو بار به این کشور عضو اتحادیه شینگن سفر کنند.

ویزای چند بار ورود سوئیس

این ویزا یکی از پرکاربردنرین ویزاهای سوئیس است و با داشتن این ویزا می توانید علاوه بر سفر به کشور سوئیس به سایر کشورهای عضو اتحادیه ی شینگن سفر کنید مدت زمان این ویزا 90 روز می باشد و می توانید هر 6 ماه یکبار آن را تمدید کنید.

  • ۹۸/۰۲/۱۵
  • rahnamasafari راهنمای سفر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی